Uscito il calendario del campionato di serie A: La Fortitudo esordirà in trasferta, a Pesaro

Nel primo pomeriggio di mercoledì 31 luglio, la Legabasket ha reso noto il calendario del prossimo campionato di serie A. E sarà proprio la Fortitudo a dare il via alla nuova stagione, con l’anticipo di martedì 24 settembre a Pesaro. Particolarmente suggestivo, già alla seconda giornata, l’arrivo al PalaDozza dei Campioni d’Italia in carica di Venezia. Quanto al ritorno del derby nella massima serie, il match di andata si disputerà in casa Virtus il 25 dicembre, mentre il confronto di ritorno è previsto il 17 aprile. I biancoblu di coach Martino osserveranno il turno di riposo all’undicesima giornata.

Queste le parole del coach biancoblu, Antimo Martino:
”La doverosa premessa è che poter leggere nuovamente il nome della Fortitudo in questo elenco è un’emozione, che suggella il grande lavoro fatto dalla Società in questi anni e che ci inorgoglisce, ricordando anche l’ultima, indimenticabile stagione, che ha consentito alla Fortitudo di tornare dove merita di stare. Al netto dell’uscita del calendario, il nostro obiettivo (per il quale lavoreremo intensamente fin dal giorno del raduno) sarà quello di cercare di creare, all’interno del gruppo di lavoro che stiamo allestendo, le stesse caratteristiche che sono risultate vincenti la scorsa stagione. Una cosa è certa: Daremo sempre il massimo per farci apprezzare dal nostro popolo, che anche quest’anno ci supporterà con il consueto affetto e con grande calore.
L’inizio in trasferta sarà subito impegnativo e delicato, la storia dei confronti in serie A tra Pesaro e Fortitudo non la scopro certo io. Cercheremo di essere pronti, perché i due punti in palio per la classifica conteranno tanto, da subito.
Molto affascinante sarà la prima davanti al nostro pubblico. Potersi misurare al PalaDozza contro i Campioni d’Italia in carica, ci consentirà di avere subito un impatto forte con la serie A ma anche inevitabile per chi, come noi, vuole affacciarsi a questo campionato con il massimo rispetto per tutti gli avversari ma anche con la voglia di ben figurare contro tutti.
Per il resto, ritengo sia difficile e prematuro poter fare una valutazione più approfondita poiché tante squadre (come la nostra) devono ancora essere completate.
Quanto al ritorno del derby in serie A, immaginavamo che il primo confronto avrebbe avuto una collocazione particolare nel calendario. Molto semplicemente, penso si possa dire che è stata scelta una data speciale per evento altrettanto speciale, probabilmente unico”

 

 

 

 

 

 

 

 

Al link seguente, potete trovare il calendario completo:

http://www.legabasket.it/art3/upload/125297_77_calendario-lba-serie-a-2019-2020-pdf.pdf

 

29 thoughts on “Uscito il calendario del campionato di serie A: La Fortitudo esordirà in trasferta, a Pesaro

  • 24 Giugno 2021 in 02:50
    Permalink

    Hi, Neat post. There is a problem with your web site in internet explorer, would check this… IE still is the market leader and a huge portion of people will miss your great writing due to this problem.

  • 2 Giugno 2021 in 06:59
    Permalink

    Your style is really unique in comparison to other people I have read
    stuff from. Many thanks for posting when you’ve got the
    opportunity, Guess I’ll just book mark this blog.

  • 1 Giugno 2021 in 02:02
    Permalink

    It’s difficult to find educated people about this subject, but you seem
    like you know what you’re talking about! Thanks

  • 1 Giugno 2021 in 01:11
    Permalink

    What’s up everyone, it’s my first pay a quick visit at this web site,
    and post is truly fruitful in support of me, keep up posting these types of content.

  • 31 Maggio 2021 in 03:02
    Permalink

    It’s very simple to find out any topic on web as compared to textbooks, as I found this paragraph at this web page.

  • 30 Maggio 2021 in 13:15
    Permalink

    Your means of describing everything in this post is in fact fastidious, all can effortlessly know it,
    Thanks a lot.

  • 29 Maggio 2021 in 15:18
    Permalink

    Hurrah! After all I got a webpage from where I know how to truly take helpful facts regarding
    my study and knowledge.

  • 26 Maggio 2021 in 15:21
    Permalink

    Everything is very open with a very clear explanation of the issues.
    It was truly informative. Your website is useful. Many thanks
    for sharing!

  • 26 Maggio 2021 in 01:51
    Permalink

    Great article! We will be linking to this particularly great article on our website.
    Keep up the great writing.

  • 21 Maggio 2021 in 11:21
    Permalink

    With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism
    or copyright infringement? My site has a lot of exclusive content
    I’ve either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the web without my permission. Do you
    know any techniques to help reduce content from being ripped off?
    I’d really appreciate it.

  • 19 Maggio 2021 in 10:55
    Permalink

    scoliosis
    Heya i am for the first time here. I found this board and I
    in finding It truly useful & it helped me out much.
    I’m hoping to provide one thing back and aid others like you helped me.

    scoliosis

  • 16 Maggio 2021 in 17:37
    Permalink

    scoliosis
    That is really attention-grabbing, You are a very skilled blogger.
    I’ve joined your feed and look forward to in quest of more of your wonderful post.
    Also, I’ve shared your website in my social networks scoliosis

  • 15 Maggio 2021 in 14:34
    Permalink

    scoliosis
    Spot on with this write-up, I honestly think this web site needs much more attention. I’ll probably be
    returning to see more, thanks for the advice! scoliosis

  • 9 Maggio 2021 in 10:52
    Permalink

    I constantly spent my half an hour to read this webpage’s content
    every day along with a mug of coffee.

  • 8 Maggio 2021 in 06:09
    Permalink

    Howdy! I’m at work browsing your blog from
    my new iphone! Just wanted to say I love reading your blog
    and look forward to all your posts! Keep up the
    fantastic work!

  • 7 Maggio 2021 in 08:58
    Permalink

    I’ll right away clutch your rss feed as I can’t to find your email
    subscription hyperlink or e-newsletter service.
    Do you have any? Kindly let me understand so that I could subscribe.
    Thanks.

  • 4 Maggio 2021 in 10:27
    Permalink

    This is a topic that’s near to my heart… Cheers! Where are
    your contact details though?

  • 4 Maggio 2021 in 03:45
    Permalink

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find this
    matter to be really something which I think I would never understand.
    It seems too complex and extremely broad for me.
    I’m looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  • 29 Aprile 2021 in 15:33
    Permalink

    When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get three emails with the same
    comment. Is there any way you can remove me
    from that service? Bless you!

  • 29 Aprile 2021 in 09:35
    Permalink

    Hi there, I think your web site may be having browser compatibility issues.

    When I take a look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it’s got some overlapping issues.
    I merely wanted to give you a quick heads up!
    Apart from that, wonderful site!

  • 29 Aprile 2021 in 00:19
    Permalink

    Howdy! Do you know if they make any plugins to
    safeguard against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard
    on. Any recommendations?

  • 28 Aprile 2021 in 04:13
    Permalink

    I don’t even know how I ended up here, but I
    thought this post was great. I do not know who you
    are but certainly you’re going to a famous blogger if you
    are not already 😉 Cheers!

  • 16 Aprile 2021 in 08:00
    Permalink

    Wonderful blog! I found it while browsing
    on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!

    Cheers asmr 0mniartist

  • 14 Aprile 2021 in 12:53
    Permalink

    Fastidious answer back in return of this matter
    with genuine arguments and describing everything regarding that.
    0mniartist asmr

  • 12 Aprile 2021 in 00:53
    Permalink

    Hey this is kinda of off topic but I was
    wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to
    manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no
    coding skills so I wanted to get advice from someone with experience.
    Any help would be greatly appreciated! 0mniartist asmr

  • 10 Aprile 2021 in 20:15
    Permalink

    I was suggested this web site by my cousin. I am not sure
    whether this post is written by him as no one else know such detailed about my problem.
    You’re amazing! Thanks! 0mniartist asmr