Presentazione Julian Gamble e Giampaolo Ricci

Bologna, 4 settembre – Alle ore 12, presso Casa Virtus Alfasigma, sono stati presentati ufficialmente alla stampa e ai tifosi Julian Gamble e Giampaolo Ricci.

I due neo acquisti delle Vu Nere hanno risposto alle domande dei giornalisti e alle curiosità dei tifosi.

Il primo ad essere chiamato in causa è stato Julian Gamble, ex di Nanterre 92, avversario affrontato in Champions League lo scorso anno durante i quarti di finale della competizione:”Una partita difficile. Giocare contro la Virtus è stato molto difficile, una squadra ben organizzata con un pubblico eccezionale ed una atmosfera fantastica. Adesso sono qui, e voglio giocare in questa atmosfera fantastica che ho trovato l’anno scorso.
Non mi interessa il ruolo –
prosegue il centro americano – gioco e mi metto a disposizione della squadra e del Coach. E’ importante che tutti si mettano a disposizione degli altri, e che tutti capiscano che cosa serve per vincere la partita. Fisicamente sto bene, sono nel pieno della mia carriera, voglio essere un leader per i più giovani”.

Una domanda sul mondiale e sulla recente vittoria degli USA con la Turchia  dopo un over-time: “Ovviamente sto guardando i mondiali e ieri ho visto la partita degli USA;la Serbia e l’America sono le grandi favorite, ma penso che ci siano anche altre squadre in lotta per un posto in finale, il livello è molto alto.

Gli chiedono a quale giocatore si ispiri, o chi segua come punto di riferimento: Kobe Bryant, non solo per quello che ha fatto in carriera, ma per la mentalità vincente; l’approccio mentale prima di  affrontare ogni tipo di gara, la voglia di vincere e la capacità di cambiare ogni volta il corso di una partita.

Sul Derby : Derby’s back! i tifosi mi hanno ricordato subito che il derby è tornato. Sarà un’atmosfera fantastica e avremo migliaia di persone che guarderanno questa partita. Una partita che rappresenta tanto per la Città di Bologna, per i tifosi e per la storia della nostra stagione. Non vedo l’ora di giocare!

Giampaolo Ricci è l’altro protagonista di giornata; divide il tavolo con Julian, ed ascolta attento le parole del suo compagno di squadra.

“Ieri ho sostenuto il primo allenamento nella Palestra Porelli e ho ricevuto il benvenuto in casa Virtus; prima da bambino e poi da avversario ho sempre pensato che la Virtus fosse il Top ed ora ci sono, sono qui e voglio sfruttare al massimo questa opportunità.
Dopo anni di sacrifici, sudore e tanti allenamenti, capisco che tutti i miei sforzi non sono stati vani, ma il difficile viene adesso. Sarà un annata sportiva impegnativa, dovremo giocare tante partite, abbiamo un calendario fitto di impegni e giocheremo ogni 3 giorni. Ma è normale, quando giochi in una grande squadra devi farti trovare pronto in ogni momento.

Su Coach Djordjevic: Ho parlato con  il Coach e mi ha trasmesso subito questo messaggio: il gruppo prima di tutto, dobbiamo sacrificare un po di noi stessi per la squadra. Sono un giocatore che sa adattarsi ad ogni tipo di situazione. Se tutti dimostreremo questo tipo di disponibilità, sarà più facile raggiungere i nostri obiettivi.

Immancabile anche per Giampaolo la domanda sul  derby: Il derby è una partita a sé, una specie di campionato nel campionato. I tifosi mi hanno già fatto capire l’importanza del Derby; quest’anno sarà a Natale, sarà un evento per tutti, tantissime persone vedranno quella partita. Speriamo di regalare ai tifosi una bella gara, e …non diciamo altro”.

Una curiosità, a quali giocatori si ispira Ricci?: “Ho sempre guardato Nowitzki e Garnett, giocatori che anche per il ruolo mi hanno sempre ispirato. Se però scendiamo nel concreto, considero Melli come il giocatore in Italia più pronto, l’ho seguito e l’ho preso come modello, anche perché siamo coetanei.
Aggiungo anche Gallinari; posso dire che sia il giocatore più forte con cui io abbia mai giocato. E’ stato bello allenarsi con lui e rubargli qualcosa ogni giorno, sia in allenamento che in partita”.

61 thoughts on “Presentazione Julian Gamble e Giampaolo Ricci

  • 2 Giugno 2021 in 07:15
    Permalink

    I feel this is among the most significant information for me.
    And i’m happy studying your article. However wanna commentary on few
    normal issues, The site style is perfect, the articles is truly excellent : D.

    Good job, cheers

  • 1 Giugno 2021 in 06:23
    Permalink

    I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish.
    nonetheless, you command get got an shakiness over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

  • 31 Maggio 2021 in 16:11
    Permalink

    Usually I do not read article on blogs, but I wish to say that this write-up
    very forced me to check out and do it! Your writing style has been amazed me.
    Thank you, quite nice article.

  • 31 Maggio 2021 in 09:44
    Permalink

    I used to be recommended this web site by means of my
    cousin. I’m not positive whether this post is written by way
    of him as no one else understand such distinct about my difficulty.

    You are wonderful! Thank you!

  • 30 Maggio 2021 in 20:36
    Permalink

    I quite like reading an article that will make men and women think.

    Also, thanks for allowing for me to comment!

  • 29 Maggio 2021 in 14:17
    Permalink

    Great article! That is the kind of information that are meant to be shared across the
    internet. Disgrace on Google for no longer positioning this put up higher!
    Come on over and visit my site . Thanks =)

  • 26 Maggio 2021 in 14:44
    Permalink

    Hi there I am so excited I found your blog, I really found you by mistake,
    while I was researching on Aol for something else, Anyways I am here
    now and would just like to say thanks a lot for
    a marvelous post and a all round entertaining blog (I
    also love the theme/design), I don’t have time to look over it all at the moment but I have
    saved it and also included your RSS feeds, so
    when I have time I will be back to read much more, Please do keep up
    the awesome work.

  • 21 Maggio 2021 in 11:14
    Permalink

    Hello my loved one! I wish to say that this article is amazing, great written and include approximately all important infos.
    I’d like to see extra posts like this .

  • 20 Maggio 2021 in 14:28
    Permalink

    dating sites
    I delight in, lead to I found just what I used to be looking for.
    You’ve ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day.
    Bye dating sites

  • 19 Maggio 2021 in 12:12
    Permalink

    scoliosis
    Hi there! This post couldn’t be written much better!
    Reading through this post reminds me of my previous roommate!
    He constantly kept preaching about this. I’ll forward this post to him.
    Pretty sure he’ll have a great read. Thanks for sharing!
    scoliosis

  • 16 Maggio 2021 in 22:03
    Permalink

    scoliosis
    Greetings from California! I’m bored to death at work so
    I decided to browse your website on my iphone during lunch break.

    I enjoy the information you present here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m shocked at how quick your blog loaded on my mobile ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, superb blog!
    scoliosis

  • 15 Maggio 2021 in 14:19
    Permalink

    scoliosis
    Hi there, everything is going sound here and ofcourse every one is sharing data, that’s
    actually fine, keep up writing. scoliosis

  • 9 Maggio 2021 in 08:15
    Permalink

    Aw, this was a really good post. Taking the time and
    actual effort to create a top notch article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and don’t manage to get anything done.

  • 8 Maggio 2021 in 03:40
    Permalink

    Howdy! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this
    website? I’m getting tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking
    at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

  • 7 Maggio 2021 in 10:51
    Permalink

    Great post! We will be linking to this particularly great post on our website.

    Keep up the good writing.

  • 4 Maggio 2021 in 08:21
    Permalink

    It’s amazing to pay a visit this website and reading the views of all friends
    concerning this article, while I am also keen of getting knowledge.

  • 3 Maggio 2021 in 23:28
    Permalink

    Hi! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success.
    If you know of any please share. Thank you!

  • 29 Aprile 2021 in 14:34
    Permalink

    Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this
    blog loading? I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the blog.

    Any feed-back would be greatly appreciated.

  • 29 Aprile 2021 in 11:08
    Permalink

    I have been exploring for a little for any high-quality articles or weblog posts on this sort of area .
    Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this website.
    Studying this information So i am happy to
    express that I have a very just right uncanny feeling I came upon just what I needed.
    I so much no doubt will make sure to don?t omit this web site and
    give it a glance regularly.

  • 29 Aprile 2021 in 10:26
    Permalink

    Touche. Great arguments. Keep up the great spirit.

  • 28 Aprile 2021 in 05:37
    Permalink

    What’s up to all, it’s really a pleasant for me to pay a visit this site, it
    includes priceless Information.

  • 16 Aprile 2021 in 10:05
    Permalink

    Magnificent web site. Lots of helpful information here. I’m sending it to a
    few buddies ans also sharing in delicious. And of course, thank you on your effort!

    0mniartist asmr

  • 14 Aprile 2021 in 15:59
    Permalink

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I have discovered It positively helpful and it has aided me
    out loads. I hope to contribute & assist other users like its helped me.

    Good job. asmr 0mniartist

  • 12 Aprile 2021 in 08:35
    Permalink

    Link exchange is nothing else except it is only placing the other person’s web site
    link on your page at proper place and other person will also do similar in support of you.
    asmr 0mniartist

  • 10 Aprile 2021 in 20:01
    Permalink

    I know this web site presents quality based
    posts and other stuff, is there any other web site which provides these data in quality?

    asmr 0mniartist