Il momento d’Oro di Leonardo Ferrato

Il giovane palleggiatore bianconero festeggia la vittoria all’European Youth Olimpic Festival. La Kioene Padova inaugura il canale Telegram ufficiale: notizie in tempo reale e contenuti esclusivi a portata di tutti. Il benvenuto della Società patavina a Viteria Euganea

C’è anche un po’ di Kioene Padova nella vittoria dell’European Youth Olimpic Festival che si è svolto a Baku nei giorni scorsi. A ricevere la medaglia d’oro al collo dopo la vittoria in finale per 3-0 contro il Belgio c’era anche Leonardo Ferrato, palleggiatore dell’Under 20 / serie B della Kioene Padova. Una soddisfazione che si aggiunge ad altre da lui ottenute con la maglia Azzurra, dato che l’atleta ha conquistato in passato il campionato Europeo Under 17 e un bronzo agli Europei Under 18 nel 2018 (ottenendo tra l’altro il premio come miglior palleggiatore della competizione). Per lui è il coronamento di una stagione importante, iniziata tra l’altro con il debutto in Superlega nel 2018/19 tra i convocati di coach Valerio Baldovin nella prima sfida di regular season contro la Cucine Lube Civitanova.
«Per tutti noi è stata una vittoria impegnativa – dice Ferrato – soprattutto perché è stata il coronamento di tutto il lavoro svolto durante l’estate in palestra. Inoltre è stata anche una “rivincita”, dato che il Belgio ci aveva battuto nel torneo Wevza disputato in Calabria».
Quale sarà uno dei momenti che ricorderai con maggiore intensità?
«Quando abbiamo ricevuto la medaglia d’oro al collo ed è partito l’inno d’Italia. Ho avuto i brividi. Credo sarà uno dei ricordi che porterò sempre con me».
Hai una dedica particolare per questa vittoria?
«La dedica va anzitutto alla mia famiglia che definisco di “pallavolisti”. Mio padre è stato il mio primo allenatore e anche mia sorella allena. Il loro supporto è stato sempre fondamentale. Iniziai ad avvicinarmi alla pallavolo a Due Carrare e poi ho fatto tutta la trafila nel settore giovanile della Kioene Padova dall’Under 14 fino ad oggi. Mi sono sempre allenato duramente e, con l’impegno e la tenacia, i risultati sono arrivati».
Cosa farà da grande Leonardo Ferrato?
«Frequento il liceo scientifico e sinceramente devo ancora capire cosa vorrò fare da grande. Di sicuro non nascondo che sogno di poter diventare un pallavolista di professione. La strada sarà lunga e tortuosa anche perché ci sono moltissimi atleti bravi. Ma è giusto provarci».
Hai un giocatore a cui t’ispiri?
«Non ho un idolo particolare. Cerco di trarre insegnamenti da tutti coloro che vedo giocare. Ovvio che se devo pensare a un giovane palleggiatore e alla Nazionale, Simone Giannelli è un esempio per tutti coloro che hanno la mia età e giocano in questo ruolo. Inoltre ho avuto la fortuna di conoscere da vicino Dragan Travica. Sono rimasto piacevolmente colpito dalla sua esperienza e dalla capacità di gestire il gruppo. Diciamo che a Padova i maestri non mancano».
A completare quest’estate densa d’impegni, su indicazione di coach Vincenzo Fanizza, da giovedì 1 a domenica 4 agosto Leonardo Ferrato svolgerà uno stage con la Nazionale Under 18 a Vigna di Valle.
KIOENE PADOVA SU TELEGRAM. Su Telegram (noto servizio di messaggistica istantanea) è stato aperto il canale ufficiale della Kioene Padova. Per collegarsi basta entrare in Telegram e cercare la voce “Pallavolo Padova” o “pallavolopadova” per poi unirsi al canale pubblico. Grazie a questo servizio, gli utenti avranno la possibilità di visualizzare in tempo reale notizie, curiosità e contenuti esclusivi a portata di smartphone o computer (https://t.me/s/pallavolopadova). Tale mezzo potrà essere inoltre utile agli addetti ai lavori per reperire velocemente news, tabellini, foto e interviste per la loro attività. Il canale Telegram potrà essere quindi un comodo supporto per tutti gli appassionati di volley che vorranno seguire l’attività della prima squadra e del settore giovanile bianconero.
ALTRO PARTNER PER LA KIOENE PADOVA: VITERIA EUGANEA. Un altro partner si aggiunge alla famiglia bianconera: Viteria Euganea, moderna azienda che si occupa della distribuzione di elementi di fissaggio. Nella persona del presidente Massimo Guzzo, Viteria euganea intraprende questa avventura con Kioene Padova mostrando particolare sensibilità nei confronti del settore giovanile Bianconero, che supporterà con iniziative speciali che verranno rese note nel corso della stagione.

Alberto Sanavia
Ufficio stampa Kioene Padova
www.pallavolopadova.com

35 thoughts on “Il momento d’Oro di Leonardo Ferrato

  • 23 Giugno 2021 in 23:54
    Permalink

    It’s appropriate time to make some plans for the future and it is time to be happy. I’ve read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or suggestions. Perhaps you can write next articles referring to this article. I wish to read more things about it!

  • 22 Giugno 2021 in 20:16
    Permalink

    Trực Tiếp Soccer Ngày Hôm Nay, Liên Kết Xem đá Bóng Trực Tuyến 24hbong da ghTheo thể thức thi đấu, đội thắng ở cặp đấu này sẽ giành tấm vé đến Lithuania trong ngày hội bóng đá lớn nhất thế giới cho futsal. Tuyển futsal Việt Nam bước vào trận play-off lượt đi tranh vé dự play-off World Cup 2021 với sự tự tin. Tuy vậy, HLV Phạm Minh Giang bày tỏ, toàn đội ko ngán Lebanon tuy vậy sẽ tìm cách để khắc chế sức mạnh của đối thủ bởi bên trên băng ghế huấn luyện là nhà cầm quân Ramiro Lopez, người từng dẫn dắt futsal Tây Ban Nha.|Dựa vào lịch tranh tài, bạn có thể sắp xếp việc làm

  • 22 Giugno 2021 in 08:01
    Permalink

    Xem Trực Tiếp Viettel Vs Bình Dương Trên V League 2021 Ở Kênh Nào? bk8Đội tuyển futsal Việt Nam đã có một trận đấu đồng ý được trước đối thủ đầy mức độ mạnh Lebanon. Kết quả Bà Rịa-Vũng Tàu vs Bình Phước thời điểm hôm nay 18h00 ngày 5/5, Hạng nhất nước Việt Nam.

  • 19 Giugno 2021 in 21:38
    Permalink

    Thẳng đá Bóng Thời Điểm Hôm Nay, Links Xem Soccer Trực Tuyến 24h ty le bong daĐội tuyển chọn futsal nước ta đã có được một trận đấu chấp nhận được trước phe đối lập đầy mức độ mạnh Lebanon. Kết quả Bà Rịa-Vũng Tàu vs Bình Phước ngày hôm nay 18h00 ngày 5/5, Hạng nhất nước Việt Nam.

  • 16 Giugno 2021 in 23:49
    Permalink

    Coi Trực Tiếp Soccertuyen tap nhac remix chau khai phongTheo thể thức thi đấu, đội thắng ở cặp đấu này sẽ giành tấm vé đến Lithuania trong ngày hội bóng đá lớn nhất thế giới đến futsal. Tuyển futsal Việt Nam bước vào trận play-off lượt đi tranh vé dự play-off World Cup 2021 với sự tự tin. Tuy vậy, HLV Phạm Minh Giang bày tỏ, toàn đội ko ngán Lebanon tuy nhiên sẽ tìm cách để khắc chế sức mạnh của đối thủ bởi trên băng ghế huấn luyện là nhà cầm quân Ramiro Lopez, người từng dẫn dắt futsal Tây Ban Nha.|Dựa vào lịch tranh tài, bạn có thể chuẩn bị xếp công việc

  • 15 Giugno 2021 in 13:02
    Permalink

    Link Coi Thẳng đá Bóng Futsal Việt Nam Vs Lebanon Vòng Chủng Loại World Cupbxh phapĐây có lẽ là trường hợp “của đi thay cho người” khá như ý đối với Ben McLemore. Thiếu chút nữa tay ném của Los Angeles Lakers đã có được thể bắt gặp hiểm họa nguy hiểm. Cập nhật kết quả trận nước Việt Nam vs Lebanon thuộc play-off vòng loại Futsal World Cup 2021.

  • 2 Giugno 2021 in 04:23
    Permalink

    Hello friends, its great piece of writing regarding
    tutoringand completely defined, keep it up all the time.

  • 1 Giugno 2021 in 13:25
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a article author for your blog.
    You have some really good articles and I think I would
    be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some articles for your blog
    in exchange for a link back to mine. Please blast me an email if interested.
    Thank you!

  • 1 Giugno 2021 in 08:48
    Permalink

    Woah! I’m really digging the template/theme of this blog.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between superb
    usability and visual appeal. I must say that you’ve done a superb job with
    this. In addition, the blog loads very fast for me on Safari.
    Exceptional Blog!

  • 31 Maggio 2021 in 13:50
    Permalink

    I love reading a post that will make people think. Also, thank
    you for allowing for me to comment!

  • 31 Maggio 2021 in 02:09
    Permalink

    Aw, this was an extremely nice post. Finding the time and actual effort to produce
    a really good article… but what can I say… I put things
    off a whole lot and never seem to get nearly
    anything done.

  • 30 Maggio 2021 in 22:42
    Permalink

    Nice blog here! Also your web site loads up very fast!

    What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my website loaded up as fast as yours lol

  • 29 Maggio 2021 in 15:54
    Permalink

    What i do not understood is in fact how you’re now not really much more neatly-liked than you might be now.
    You’re so intelligent. You realize thus considerably when it comes to
    this topic, made me personally imagine it from so many various angles.
    Its like men and women don’t seem to be involved unless it’s something to
    do with Woman gaga! Your own stuffs excellent.

    Always maintain it up!

  • 26 Maggio 2021 in 19:59
    Permalink

    Admiring the commitment you put into your site and detailed information you
    present. It’s awesome to come across a blog every once in a while that isn’t the same out of date rehashed
    information. Excellent read! I’ve bookmarked your site and I’m including your
    RSS feeds to my Google account.

  • 26 Maggio 2021 in 06:48
    Permalink

    Hi there, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious
    if you get a lot of spam remarks? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can advise?
    I get so much lately it’s driving me mad so any support is very much
    appreciated.

  • 21 Maggio 2021 in 15:01
    Permalink

    I’m extremely impressed with your writing skills
    as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you
    modify it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one nowadays.

  • 19 Maggio 2021 in 12:05
    Permalink

    scoliosis
    This design is spectacular! You obviously know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Great job.
    I really enjoyed what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool! scoliosis

  • 19 Maggio 2021 in 09:38
    Permalink

    dating sites
    Hi, i think that i saw you visited my website thus i came to “return the favor”.I’m trying to
    find things to enhance my website!I suppose its ok to
    use some of your ideas!! dating sites

  • 17 Maggio 2021 in 05:02
    Permalink

    scoliosis
    It is really a great and helpful piece of information. I’m glad that you just shared this helpful info with us.
    Please keep us informed like this. Thank you for sharing.
    scoliosis

  • 15 Maggio 2021 in 12:04
    Permalink

    scoliosis
    Hey just wanted to give you a quick heads up and let you know a few
    of the images aren’t loading properly. I’m not sure why but
    I think its a linking issue. I’ve tried it in two different web browsers and both show the same
    outcome. scoliosis

  • 9 Maggio 2021 in 03:50
    Permalink

    I’m gone to convey my little brother, that he should also pay a quick visit this
    weblog on regular basis to take updated from newest reports.

  • 8 Maggio 2021 in 00:40
    Permalink

    Hello just wanted to give you a quick heads up. The text in your content seem to be running off the screen in Chrome.

    I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility but I thought I’d
    post to let you know. The design look great though! Hope
    you get the issue fixed soon. Kudos

  • 7 Maggio 2021 in 10:11
    Permalink

    Asking questions are really nice thing if you are not
    understanding anything completely, but this post provides fastidious understanding even.

  • 4 Maggio 2021 in 13:37
    Permalink

    I’ll immediately grasp your rss feed as I can’t in finding your email subscription hyperlink or
    e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly let me realize so that
    I could subscribe. Thanks.

  • 29 Aprile 2021 in 13:16
    Permalink

    If you want to grow your familiarity only keep visiting this website and
    be updated with the most up-to-date news update posted here.

  • 29 Aprile 2021 in 04:36
    Permalink

    Paragraph writing is also a excitement, if you know after
    that you can write otherwise it is complex to write.

  • 29 Aprile 2021 in 04:13
    Permalink

    Awesome! Its in fact remarkable piece of writing, I have
    got much clear idea regarding from this piece of writing.

  • 28 Aprile 2021 in 01:40
    Permalink

    Greetings! I know this is kinda off topic however I’d
    figured I’d ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog post or vice-versa?

    My blog addresses a lot of the same topics as yours and I feel we could greatly benefit from each other.

    If you are interested feel free to send me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Wonderful blog by the
    way!

  • 16 Aprile 2021 in 06:59
    Permalink

    I just like the helpful info you provide in your articles.
    I will bookmark your blog and check once more here frequently.
    I am reasonably certain I will be informed a lot of new stuff proper right here!
    Good luck for the following! asmr 0mniartist

  • 14 Aprile 2021 in 16:29
    Permalink

    Asking questions are truly nice thing if you are not understanding anything fully, however this post
    provides good understanding even. 0mniartist asmr

  • 11 Aprile 2021 in 21:38
    Permalink

    Hello this is kinda of off topic but I was wondering if blogs
    use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I’m starting a blog soon but have no coding knowledge
    so I wanted to get advice from someone with experience.
    Any help would be enormously appreciated! 0mniartist asmr

  • 10 Aprile 2021 in 22:36
    Permalink

    I always used to read piece of writing in news papers but now as I am a user of net
    so from now I am using net for posts, thanks to web. 0mniartist asmr