I numeri di maglia per la ventesima stagione gialloblù

Trento, 22 settembre 2019

Ufficiali i numeri di maglia scelti dai giocatori di Trentino Volley per la stagione 2019/20, che prenderà il via ufficialmente domenica 20 ottobre con la prima giornata di regular season di SuperLega Credem Banca 2019/20, in programma a Ravenna. Ecco l’elenco completo:

2 RUSSELL Aaron
6 DALDELLO Nicola
7 VETTORI Luca
8 DE ANGELIS Carlo
9 GIANNELLI Simone
10 GREBENNIKOV Jenia
11 CANDELLARO Davide
12 DJURIC Mitar
15 CODARIN Lorenzo
16 SOSA SIERRA Luis
18 CEBULJ Klemen
20 LISINAC Srecko
93 KOVACEVIC Uros

Rispetto alla precedente stagione ci sono solo tre novità, tenendo conto che tutti i giocatori confermati in rosa hanno deciso di mantenere il numero di maglia già utilizzato la scorsa stagione. Mitar Djuric ha scelto di riprendere la 12, che aveva vestito in tre dei quattro campionati già disputati a Trento; solo nella stagione del quarto Scudetto (2014/15) prese la 14, semplicemente perché arrivò ad aprile e la 12 era già occupata da Tiziano Mazzone. Sosa Sierra e Klemen Cebulj hanno optato rispettivamente per la 16 (per la prima volta nella storia di Trentino Volley indossata da uno schiacciatore) e per la 18, che hanno già avuto in Nazionale.
Giannelli continuerà ovviamente ad avere la 9, maglia a cui è legata la curiosità statistica più interessante: il 9 è infatti l’unico numero sempre in lista nei precedenti diciannove anni di attività del Club di via Trener; prima di Simone, a vestirlo furono nomi illustri come quelli di Grbic, Nascimento, Sala, Hübner, Bernardi e Lavorato, primo storico capitano.

Trentino Volley Srl
Ufficio Stampa

13 thoughts on “I numeri di maglia per la ventesima stagione gialloblù

  • 8 Maggio 2021 in 00:23
    Permalink

    Wonderful, what a webpage it is! This web site gives valuable facts to
    us, keep it up.

  • 7 Maggio 2021 in 15:05
    Permalink

    Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger,
    and I was wanting to know your situation; many of us have created some nice procedures and we are looking
    to swap strategies with others, please shoot me an email if interested.

  • 4 Maggio 2021 in 11:33
    Permalink

    This is my first time go to see at here and i am truly pleassant to read everthing at alone place.

  • 4 Maggio 2021 in 02:29
    Permalink

    Hello there! This is my first visit to your blog! We are a team
    of volunteers and starting a new initiative in a community
    in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a wonderful job!

  • 29 Aprile 2021 in 15:48
    Permalink

    Why people still make use of to read news papers when in this technological globe everything is presented on net?

  • 29 Aprile 2021 in 02:55
    Permalink

    Asking questions are actually good thing if you are
    not understanding something fully, but this paragraph gives fastidious understanding even.

  • 29 Aprile 2021 in 01:30
    Permalink

    Howdy! This post couldn’t be written any better!
    Reading through this post reminds me of my previous
    room mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him.
    Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!

  • 28 Aprile 2021 in 06:11
    Permalink

    What you composed made a great deal of sense. However, think about this, suppose
    you added a little information? I ain’t saying your information isn’t good., but suppose you added a headline that makes people
    desire more? I mean I numeri di maglia per la ventesima stagione gialloblù – AllNews.zone is kinda plain. You ought to peek at Yahoo’s home page and note how they write article titles to grab people interested.

    You might try adding a video or a pic or two to get readers interested about what you’ve written. In my opinion, it
    could make your blog a little livelier.

  • 16 Aprile 2021 in 09:50
    Permalink

    You have made some good points there. I looked on the web for more info about the issue and found most people will go along with
    your views on this web site. 0mniartist asmr

  • 14 Aprile 2021 in 21:53
    Permalink

    Hello friends, its enormous piece of writing concerning educationand completely explained,
    keep it up all the time. asmr 0mniartist

  • 11 Aprile 2021 in 21:47
    Permalink

    fantastic points altogether, you just received
    a new reader. What might you recommend in regards to your submit that you made
    a few days ago? Any positive? 0mniartist asmr

  • 10 Aprile 2021 in 18:17
    Permalink

    An interesting discussion is definitely worth comment. I do believe that you ought to write more on this issue, it
    may not be a taboo subject but typically folks don’t talk about these issues.
    To the next! Many thanks!! asmr 0mniartist