LBF, semifinale Coppa Italia: il focus sulle nostre avversarie

Bologna, 06 marzo –

 

Sarà la Famila Wuber Schio l’avversaria delle ragazze di coach Lorenzo Serventi in semifinale di Coppa Italia alla Segafredo Arena. La squadra allenata di Vincent Pierre ha battuto nei quarti di finale Costa Masnaga per 84-53, grazie ai 18 punti e 10 rimbalzi di Achonwa e un’ottima prova complessiva nel tiro dalla lunga distanza. Una gara di scena alla Segafredo Arena già qualche settimana fa, con la netta vittoria della squadra veneta per 73-54, dopo che all’andata Schio aveva avuto la meglio ma solo dopo un tempo supplementare.

La Famila, attualmente seconda in classifica, segna 86,4 punti di media a partita, secondo attacco del campionato dopo quello della Reyer. La squadra di Pierre è seconda in classifica in quasi tutte le voci statistiche (percentuale da due, da tre punti, assist, tiri liberi), ma primeggia alla voce rimbalzi con 41,2 carambole a partita. A livello di singoli, la francese Sandrine Gruda è la migliore realizzatrice con 15,5 punti a gara e anche la miglior rimbalzata della squadra veneta.

Roster di esperienza quello delle venete, con una folta presenza di nazionali azzurre come De Pretto, Dotto, Sottana, Olbis, Cinili, oltre al reparto straniere formato appunto da Gruda, Harmon, Achonwa e Mestdagh. Schio, che ha vinto 11 volte la Coppa Italia (9 volte dal 2001), non perde dal 13 dicembre sul campo di Ragusa; da quella gara in poi 10 vittorie consecutive in campionato, diventate 11 con i quarti di finale di giovedì con Costa Masnaga.

Palla a due ore 20.00, Segafredo Arena. Diretta LBF Tv e MS Channel.

The post LBF, semifinale Coppa Italia: il focus sulle nostre avversarie first appeared on Virtus Pallacanestro Bologna.

17 thoughts on “LBF, semifinale Coppa Italia: il focus sulle nostre avversarie

  • 14 Settembre 2021 in 02:00
    Permalink

    I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish.
    nonetheless, you command get got an impatience
    over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further
    formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you
    shield this hike. quest bars https://www.iherb.com/search?kw=quest%20bars quest
    bars

  • 13 Settembre 2021 in 14:15
    Permalink

    Hello there! This post could not be written any better!
    Reading through this post reminds me of my good old room mate!
    He always kept talking about this. I will forward this post to him.
    Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!
    scoliosis surgery https://coub.com/stories/962966-scoliosis-surgery scoliosis
    surgery

  • 12 Settembre 2021 in 17:47
    Permalink

    It is not my first time to pay a quick visit this website, i am visiting this website
    dailly and take nice information from here everyday.

    ps4 games https://j.mp/3nkdKIi ps4 games

  • 12 Settembre 2021 in 13:43
    Permalink

    Heya are using WordPress for your site platform? I’m new to
    the blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do you require any html coding knowledge
    to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!
    cheap flights http://1704milesapart.tumblr.com/ cheap flights

  • 6 Settembre 2021 in 00:22
    Permalink

    Hello There. I discovered your weblog the use of msn. That is a
    really well written article. I will make sure to bookmark it
    and come back to read more of your useful info.
    Thank you for the post. I will definitely return.

  • 5 Settembre 2021 in 07:27
    Permalink

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d without a doubt donate to this superb blog!
    I guess for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to brand new updates and will talk about this blog with my Facebook group.
    Talk soon!

  • 4 Settembre 2021 in 04:27
    Permalink

    Heya are using WordPress for your site platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to
    get started and set up my own. Do you require any html coding expertise to make your own blog?
    Any help would be greatly appreciated!

  • 3 Settembre 2021 in 10:49
    Permalink

    What’s up, its nice paragraph on the topic of media print, we all be familiar with media is a enormous source of data.

  • 2 Settembre 2021 in 07:37
    Permalink

    Ahaa, its pleasant dialogue concerning this piece of writing at this place at this weblog,
    I have read all that, so now me also commenting at this place.

  • 1 Settembre 2021 in 13:20
    Permalink

    Superb, what a web site it is! This webpage presents useful data to us,
    keep it up.

  • 31 Agosto 2021 in 21:56
    Permalink

    This post will help the internet viewers for building up new website or even a weblog from start to end.

  • 30 Agosto 2021 in 09:11
    Permalink

    Great blog! Is your theme custom made or did you download it
    from somewhere? A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog shine.
    Please let me know where you got your theme. With thanks

  • 28 Agosto 2021 in 17:04
    Permalink

    Thanks for the marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you happen to be a great author.I will
    remember to bookmark your blog and will
    eventually come back someday. I want to encourage yourself to continue your
    great posts, have a nice holiday weekend!

  • Pingback:keto diet sweet potatoes