Lignano BH Cup 2019: Virtus Segafredo Bologna – Happy Casa Brindisi: 78 – 85

Lignano Sabbiadoro, 30 agosto

Virtus Segafredo Bologna – Happy Casa Brindisi: 78 – 85

(Q1 24-16/ Q2 43-46/ Q3 60-67)

Virtus Segafredo Bologna: Gaines 21, Pajola , Baldi Rossi 9, Markovic, Radic 4, Peterson, Paunic, Cournooh 6, Hunter 5, Weems 12, Gamble 21
Coach:
Goran Bjedov

Happy Casa Brindisi: Banks 14, Brown 17, Tyrone 6, Iannuzzi 2, Gaspardo 8, Campogrande 9, Thompson 18, Cattapan 2, Stone 7, Ikangi 2
Coach: Francesco Vitucci

Arbitri: Wassermann, Boscolo, Andretta

Seconda amichevole stagionale per i nostri ragazzi che, al Palazzo dello Sport di Lignano, hanno affrontato la formazione pugliese dell’Happy Casa Brindisi.

Primo tempo: Il quintetto iniziale è composto da Gaines, Baldi Rossi, Hunter, Weems e Markovic, queste le scelte di Coach Bjedov.
Buon inizio delle Vu nere che si portano sul 9-3 dopo pochi minuti . Ottima l’esecuzione al tiro di Baldi Rossi, Weems. Complici alcune imprecisioni sotto canestro di Brindisi, la Virtus appare in pieno controllo del match. Entra Gamble, e subito si fa vedere con una bella azione in percussione, conquistando così 2 tiri liberi e siglando il suo primo canestro con la maglia delle Vu nere.
Markovic continua a dare indicazioni ai compagni, un leader dentro e fuori dal parquet; i rimbalzi difensivi sono quasi tutti della Virtus e Gamble sotto canestro è devastante. Brindisi è costretta a spendere molti falli per contrastare la forza fisica di Julian.
E così, tra un tiro libero e un azione corale ben orchestrata dalla Virtus, il primo quarto termina con un canestro di Gaines proprio sulla prima serena: 24 a 16
Baldi rossi, Gaines, Radic, Paunic, Markovic iniziano il secondo quarto. Brindisi, sotto di 8, inizia forte, complice anche il caldo e il dispendio di energia dei nostri ragazzi. Baldi Rossi con 2 tiri liberi risponde a Thompson. Tuttavia,  le Vu Nere sono costrette a spendere molti falli per fermare le azioni di ripartenza dell’Happy Casa Brindisi. Coach Bjedov capisce il momento della partita e chiede il primo time-out della gara, utile per rifiatare e dare indicazioni ai suoi giocatori. 29 a 26 per Brindisi. Weems e Gaines accorciano il punteggio portando il risultato 3o a 33. Altro Time-out, il caldo del Palazzetto non permette di ragionare, ma i bianconeri sembrano ritrovare energia, trascinati d Gaines, che con un tiro libero porta i suoi compagni a -2.
Altra girandola di cambi, entrano Gamble e Cournooh. A 2 minuti dalla fine il risultato è 37 a 40 per Brindisi. Gamble sotto canestro è inarrestabile, ma in difesa paghiamo qualche errore di troppo. Weems mette una tripla ad un minuto dalla fine, mentre Cournooh, con 2 tiri liberi segnati, porta la sua squadra sul punteggio di 43 a a 46. Sirena e intervallo lungo.

Secondo Tempo: Il secondo tempo inizia con Baldi Rossi, Gamble, Gaines, Weems e Markovic in regia. Baldi Rossi e Gamble si trovano a meraviglia, 45 a 46. Markovic gestisce e fa ragionare la squadra, Weems, con un’ottima azione in penetrazione, fissa il punteggio sul 47 a 46 per la Virtus. Il terzo quarto è molto combattuto e le squadre si battono punto a punto; a 6 minuti dalla fine, il risultato è in parità 52 a 52. Brindisi però si organizza e dopo pochi minuti i bianco neri sono costretti a rincorrere i propri avversari. Altro time-out chiesto da Coach Bjedov. Fatichiamo a trovare spazi, e paghiamo qualche errore di troppo al tiro, i Bianco azzurri conducono la gara e trovano canestri fino adesso insperati. A 3 minuti dalla fine, la difesa di Brindisi è costretta a ricorrere ai falli per fermare Gaines che segna ed accorcia, ma non basta, 58 a 65 per l’Happy Casa. La squadra deve mettere minuti nelle gambe, e Coach Bjedov inserisce Pajola e Radic, il quale segna un bel canestro con un ottimo terzo tempo. Nell’azione successiva, non riesce il Tap-in vincente del nostro numero 11 Radic. Sirena e Riposo. Virtus Bologna 60, Brindisi 67.
Inizia l’ultimo quarto, la nostra panchina spinge i ragazzi in campo, il momento è buono e Radic fa 1 su 2 ai liberi.
Ma complice qualche ripartenza errata e qualche fallo di troppo il risultato non cambia. Time-out chiamato dalla panchina della Virtus Segafredo a 7 minuti dalla fine della gara. Brindisi gestisce e si porta a +9. Banks e Brown sono scatenati, ma Gamble non è da meno: si libera di 2 avversari e trova un canestro di forza e potenza. Brindisi però gestisce, segna e allunga ulteriormente a +10 a 2 minuti dalla fine. Gaines trova la seconda tripla di giornata, prima dell’ultima sirena, ma non basta. Finisce così la prima semifinale del Torneo di Lignano.

73 thoughts on “Lignano BH Cup 2019: Virtus Segafredo Bologna – Happy Casa Brindisi: 78 – 85

  • 13 Settembre 2021 in 05:22
    Permalink

    Hi there! This is my first visit to your blog!
    We are a collection of volunteers and starting a new project in a community in the same niche.
    Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a outstanding job!
    scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

  • 12 Settembre 2021 in 06:40
    Permalink

    Great post. I was checking constantly this blog and I
    am impressed! Very useful info particularly the last part :
    ) I care for such information much. I was looking for this certain information for a long time.
    Thank you and good luck. scoliosis surgery https://coub.com/stories/962966-scoliosis-surgery scoliosis surgery

  • 12 Settembre 2021 in 04:19
    Permalink

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d without a
    doubt donate to this superb blog! I guess for
    now i’ll settle for bookmarking and adding
    your RSS feed to my Google account. I look forward to
    brand new updates and will share this site with my Facebook group.
    Talk soon! https://tadalafili.com/

  • 11 Settembre 2021 in 10:31
    Permalink

    naturally like your website however you need to check the spelling on several of
    your posts. Many of them are rife with spelling problems and I
    to find it very bothersome to inform the truth however I will definitely come back again. quest bars http://bit.ly/3C2tkMR quest bars

  • 5 Settembre 2021 in 18:34
    Permalink

    Hi, I do believe this is an excellent blog. I stumbledupon it 😉 I may return yet again since i
    have book-marked it. Money and freedom is the best way
    to change, may you be rich and continue to help others.

  • 5 Settembre 2021 in 16:49
    Permalink

    Hi there, I enjoy reading through your article post. I like to write a little comment to support you.

  • 5 Settembre 2021 in 14:54
    Permalink

    Valuable info. Lucky me I found your web site by accident, and I’m shocked why this accident did not happened earlier! I bookmarked it.

  • 4 Settembre 2021 in 09:46
    Permalink

    each time i used to read smaller content that also clear their motive, and
    that is also happening with this article which I am reading at this
    time.

  • 3 Settembre 2021 in 05:37
    Permalink

    Its like you read my mind! You appear to know a lot approximately this, like you wrote the guide in it or something.
    I feel that you just could do with a few percent to power the
    message house a little bit, but other than that, that
    is excellent blog. A great read. I’ll definitely be
    back.

  • 3 Settembre 2021 in 01:30
    Permalink

    My family every time say that I am killing my time here at web, however I know I am getting familiarity everyday by reading such pleasant content.

  • 2 Settembre 2021 in 19:08
    Permalink

    Good day! This post couldn’t be written any better!
    Reading through this post reminds me of my good old room mate!
    He always kept chatting about this. I will forward this post to him.

    Fairly certain he will have a good read. Thanks for sharing!

  • 1 Settembre 2021 in 19:59
    Permalink

    First of all I would like to say terrific blog! I had a quick
    question which I’d like to ask if you do not mind. I was curious to know
    how you center yourself and clear your thoughts before writing.
    I have had difficulty clearing my mind in getting my thoughts out
    there. I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted
    just trying to figure out how to begin. Any ideas or tips?
    Kudos!

  • 30 Agosto 2021 in 12:57
    Permalink

    Thank you for another informative web site.
    Where else may I get that type of info written in such an ideal manner?
    I have a mission that I’m simply now running on, and I have
    been on the glance out for such information.

  • 28 Agosto 2021 in 14:52
    Permalink

    Greetings! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in exchanging links
    or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?
    My website covers a lot of the same subjects as
    yours and I believe we could greatly benefit from each other.
    If you’re interested feel free to shoot me an email.

    I look forward to hearing from you! Wonderful blog by the way!

  • 26 Agosto 2021 in 11:31
    Permalink

    You actually make it appear so easy with your presentation however I find this topic to be really something which I
    think I would never understand. It seems too complex and very
    extensive for me. I am looking forward to your subsequent post, I’ll attempt to get the cling of it!

  • 25 Agosto 2021 in 13:43
    Permalink

    Hi, I would like to subscribe for this web site to obtain most recent updates, therefore
    where can i do it please help.

  • Pingback:how priligy works

  • 23 Agosto 2021 in 20:40
    Permalink

    I do not even know the way I stopped up here, but I assumed this
    submit used to be good. I do not realize who you might be however certainly you’re going to a
    well-known blogger when you aren’t already. Cheers!

  • 17 Agosto 2021 in 01:35
    Permalink

    Right away I am going to do my breakfast, after having my breakfast
    coming over again to read other news.

  • 16 Agosto 2021 in 10:45
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Rarely do I encounter
    a blog that’s equally educative and entertaining,
    and let me tell you, you have hit the nail on the
    head. The issue is something that too few people are speaking intelligently about.
    Now i’m very happy I found this during my search for something regarding this.

  • Pingback:is ivermectil safe for men

  • 12 Agosto 2021 in 21:26
    Permalink

    Nice blog here! Also your site loads up fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

  • 12 Agosto 2021 in 02:41
    Permalink

    I have been surfing on-line greater than 3 hours today, but I
    never found any fascinating article like yours.
    It is pretty worth sufficient for me. In my view, if all webmasters and bloggers made just right content as
    you did, the web will likely be much more helpful than ever before.

  • 11 Agosto 2021 in 12:23
    Permalink

    I want to to thank you for this very good read!! I definitely loved every little
    bit of it. I’ve got you book marked to look at new stuff you post…

  • 10 Agosto 2021 in 23:24
    Permalink

    Definitely believe that which you said. Your favourite justification appeared to be on the web the simplest
    factor to have in mind of. I say to you, I certainly get irked at the same time as other people think about worries that they plainly do not know about.
    You controlled to hit the nail upon the top as well as outlined out the whole thing with no
    need side effect , other people could take a signal.
    Will probably be back to get more. Thanks

  • 9 Agosto 2021 in 12:06
    Permalink

    Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam comments?
    If so how do you reduce it, any plugin or anything you can suggest?
    I get so much lately it’s driving me insane so any assistance is
    very much appreciated.

  • Pingback:where to get hydroxychloroquine

  • 24 Luglio 2021 in 19:35
    Permalink

    Do you mind if I quote a few of your posts as long as I provide credit and sources back to your website? My blog site is in the very same area of interest as yours and my users would definitely benefit from some of the information you provide here. Please let me know if this okay with you. Many thanks!

  • Pingback:houston doctor hydroxychloroquine

  • Pingback:generic dapoxetine reviews from users

  • 7 Luglio 2021 in 16:24
    Permalink

    I’m really good at ignoring sex unless it’s HBO level so I didn’t notice lol they do do drugs a lot though. but they deal with a lot of things from sexuality to depression especially at the time it came out no one did shows like that. showing the wide dynamic of teens.

  • 25 Giugno 2021 in 09:34
    Permalink

    Hello. impressive job. I did not imagine this. This is a remarkable story. Thanks!

  • 23 Giugno 2021 in 22:55
    Permalink

    Good day! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My website goes over a lot of the same topics as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you are interested feel free to send me an e-mail. I look forward to hearing from you! Fantastic blog by the way!

  • 2 Giugno 2021 in 06:58
    Permalink

    Hello, the whole thing is going fine here and ofcourse every one is sharing information, that’s truly good, keep
    up writing.

  • 1 Giugno 2021 in 06:26
    Permalink

    Hello, every time i used to check blog posts here early in the daylight, as i
    enjoy to learn more and more.

  • 31 Maggio 2021 in 18:56
    Permalink

    What i do not understood is actually how you are no longer actually much more neatly-preferred than you might be right now.
    You’re very intelligent. You already know therefore considerably on the subject of this matter, made
    me in my view consider it from numerous numerous angles.

    Its like women and men don’t seem to be fascinated unless it is one thing to do with Woman gaga!
    Your own stuffs excellent. At all times handle it
    up!

  • 30 Maggio 2021 in 23:23
    Permalink

    Hi there! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?

    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords
    but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share.
    Cheers!

  • 30 Maggio 2021 in 22:41
    Permalink

    Very soon this web page will be famous amid all blogging
    and site-building people, due to it’s pleasant articles

  • 29 Maggio 2021 in 14:10
    Permalink

    Attractive element of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to say that I
    acquire actually enjoyed account your weblog posts.
    Any way I will be subscribing on your augment or even I achievement you
    get entry to constantly fast.

  • 26 Maggio 2021 in 18:41
    Permalink

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to more added agreeable from you!
    However, how can we communicate?

  • 26 Maggio 2021 in 07:24
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting
    my own blog and was curious what all is required to get setup?

    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I’m not very internet savvy so I’m not 100% positive. Any suggestions or advice would be greatly appreciated.
    Kudos

  • 21 Maggio 2021 in 12:53
    Permalink

    Hi! This is kind of off topic but I need some advice from
    an established blog. Is it hard to set up your own blog?

    I’m not very techincal but I can figure things out pretty quick.

    I’m thinking about making my own but I’m not sure where to start.
    Do you have any tips or suggestions? Many
    thanks

  • 20 Maggio 2021 in 15:46
    Permalink

    dating sites
    Good day! This is my first visit to your blog!

    We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us valuable information to work on. You have done a wonderful job!
    dating sites

  • 16 Maggio 2021 in 19:08
    Permalink

    scoliosis
    Every weekend i used to pay a visit this web page, as i want enjoyment, for
    the reason that this this site conations in fact
    fastidious funny stuff too. scoliosis

  • 15 Maggio 2021 in 13:22
    Permalink

    scoliosis
    It’s appropriate time to make some plans for the future and it’s time to
    be happy. I have read this post and if I could I wish to suggest
    you some interesting things or advice. Maybe you can write next articles referring to this article.
    I desire to read even more things about it! scoliosis

  • 9 Maggio 2021 in 10:32
    Permalink

    It’s going to be finish of mine day, however before ending I am reading this enormous paragraph to improve my know-how.

  • 8 Maggio 2021 in 13:33
    Permalink

    Why people still use to read news papers when in this technological globe everything is presented on net?

  • 7 Maggio 2021 in 09:28
    Permalink

    That is a good tip especially to those new to
    the blogosphere. Short but very accurate info… Appreciate your sharing
    this one. A must read article!

  • 4 Maggio 2021 in 10:24
    Permalink

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good.
    I don’t know who you are but definitely you are going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

  • 4 Maggio 2021 in 00:58
    Permalink

    Heya! I’m at work browsing your blog from my new apple
    iphone! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!
    Keep up the outstanding work!

  • 29 Aprile 2021 in 14:54
    Permalink

    What a data of un-ambiguity and preserveness of valuable familiarity regarding unpredicted emotions.

  • 29 Aprile 2021 in 05:51
    Permalink

    Thanks for sharing your thoughts about this. Regards

  • 28 Aprile 2021 in 23:25
    Permalink

    It’s awesome to pay a quick visit this web site and reading the
    views of all mates on the topic of this post, while I am also eager of getting familiarity.

  • 27 Aprile 2021 in 23:47
    Permalink

    When some one searches for his required thing,
    therefore he/she desires to be available that in detail, thus that
    thing is maintained over here.

  • 16 Aprile 2021 in 01:02
    Permalink

    I could not resist commenting. Very well written! 0mniartist asmr

  • 14 Aprile 2021 in 11:44
    Permalink

    I believe everything typed made a bunch of sense.
    However, consider this, what if you typed a catchier title?
    I mean, I don’t want to tell you how to run your blog, however what
    if you added a title that makes people desire more?
    I mean Lignano BH Cup 2019: Virtus Segafredo Bologna – Happy Casa Brindisi: 78
    – 85 – AllNews.zone is a little plain. You could peek at Yahoo’s front page and see how they create
    news titles to grab people to open the links. You might
    add a related video or a picture or two to grab people
    interested about everything’ve written. Just my opinion, it could make your
    posts a little livelier. asmr 0mniartist

  • 12 Aprile 2021 in 01:22
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as
    though you relied on the video to make your point. You obviously know
    what youre talking about, why throw away your intelligence
    on just posting videos to your weblog when you could
    be giving us something enlightening to read? asmr 0mniartist

  • 10 Aprile 2021 in 21:42
    Permalink

    I got this web site from my pal who shared with me regarding
    this website and now this time I am browsing this site and reading very informative articles or reviews at this place.
    0mniartist asmr