Bologna, 15 dicembre –

Virtus Segafredo Bologna – Sicily by Car Palermo: 57 – 46

(Q1 11 – 6 / Q2 20 – 22 / Q3 38 – 30)

Virtus Segafredo Bologna: Micovic 1, D’Alie 11, Begic 12, Tassinari 4, Salvadores 14, Tava 2, Cabrini ne, Tartarini ne, Martines ne, Harrison 13, Rosier ne, Cordisco.
Coach: Liberalotto

Sicily By Car Palermo: Russo 1, Manzotti 5, El Habbab, Cupido 3, Flores 4, Cooper 9, Miccio 1, Verona 5, Caliò ne, Gatling 18.
Coach: Coppa

Arbitri: Scrimma, Maffei, Corrias

Il primo tempo. D’alie, Salvadores, Micovic, Begic, Harrison è il quintetto di partenza scelto da Coach Liberalotto per questa decima giornata di campionato. Gatling trova il primo canestro della partita, risponde Begic che appoggia al ferro la palla del pareggio. Squadre poco precise sotto canestro, i giochi i attacco non si concretizzano e così primi 4’ di gioco, scorrono via in perfetto equilibrio. Harrison in lunetta fa 1/2, mentre sotto canestro fa valere i suoi centimetri. 5 a 2 Virtus e Coach Coppa è costretto a chiedere il primo time out della gara. Sempre il neo acquisto trova altri 2 punti e il vantaggio delle Vu Nere si allunga ulteriormente, +5 al 6’minuto di gioco. Salvadores penetra nel pitturato e con una mano appoggia al tabellone, D’Alie intercetta un pallone in difesa, parte in contropiede, si porta sotto canestro e scarica su Tava che non sbaglia, 11 – 3 Segafredo. Nell’ultimo minuto di gara Cooper e Cupido ai liberi accorciano lo svantaggio per la squadra siciliana, finisce il primo quarto sul punteggio di 11 – 6 per la Virtus. Secondo quarto che si apre con le squadre che lottano su ogni possesso, senza trovare però la via del canestro, Manzoni al 13’ trova la prima tripla di questo quarto, seguita dall’appoggio sotto canestro di Gatling, che poco dopo porta in vantaggio le sue compagne di squadre. Flores trova altri 2 punti, break di 9 a 0 che per le siciliane e risultato di 11 – 15. Salvadores ai liberi e una tripla di Begic svegliano le Vu Nere, che si riportano a -2, perchè nel frattempo Manzotti ha riportato avanti le giallo -verdi. Dalla lunetta Flores fa 1/2, Salvadores risponde dribblando un’avversaria ed infilando il canestro del -1. Ancora Gatling sotto le plance fa valere i suoi centimetri, 17 a 20 Palermo quando mancano 59’’all’intervallo lungo. Harrison sul finale vince il rimbalzo e appoggia al ferro, Flores riporta gli ospiti sul +3 ma Salvadores dalla lunetta accorcia e fa 1/2; sirena e squadre al riposo sul punteggio di 20 a 22.

Secondo tempo. Salvadores apre la seconda fase di gioco facendo facendo 2/2 ai liberi, ma Verona e poi Gatling riportano in vantaggio Palermo. Begic segna 4 punti nel giro di pochi secondi, portando il risultato di nuovo in parità, 26 a 26. Harrison penetra in area, difende la posizione e trova  il canestro del vantaggio Segafredo; Gatling prende il tecnico e Salvadores dalla lunetta non sbaglia. Harrison vince il rimbalzo dopo il tentativo della spagnola, palla in rete e vantaggio di +5 per le bianconere. Time out chiamato da Coach Coppa. D’Alie, su assist di Salvadores, appoggia con la mano destra la palla al tabellone, risultato di 33 a 27 al 28’ di gara. Tassinari trova 4 punti nel giro di pochi secondi, Verona accorcia lo svantaggio quando mancano 50’’alla fine del terzo quarto. Russo dalla lunetta fa 1/2. Micovic penetra in area, trova l’irregolarità e ai liberi fa 1/2, è l’ultima azione di questo terzo quarto, che si chiude con il punteggio di 38 a 30 per la Virtus. Ultimo atto di partita che si apre con Verona che dai liberi fa 1/2, D’alie trova la prima tripla della sua partita che porta la squadra di Coach Liberalotto sul vantaggio di +10 al 33’ di gioco. Nell’azione successiva l’arbitro fischia l’antisportivo a Micovic, Cupido si porta in area e fa bottino pieno 2/2, Cooper trova altri 2 punti, ma D’Alie spegne le speranze di rimonta trovando il tiro dall’arco, 44 a 35 per le Vu Nere. Esce Micovic ed entra Tassinari, Begic attacca l’area trova l’infrazione della difesa siciliana e dalla lunetta fa 1/2. Cooper segna, ma ancora il centro croato Bianconero trova il canestro del vantaggio + 10, 47 a 37 al 36’ di gara. Salvadores dall’arco trova la bomba da 3 punti a cui risponde Gatling, Harrison appoggia con una mano il canestro del 52 – 41, ma ancora una volta Gatling trova il canestro e il libero, gioco da 3 punti che si concretizza per la squadra siciliana. D’Alie segna, Cooper risponde, Salvadores risponde. Il vantaggio accumulato dalle Vu Nere permette di gestire il possesso e di rallentare il giro palla. Finisce 57 a 46 per le bianconere. Seconda vittoria in campionato e prima vittoria per Coach Liberalotto sulla panchina della Virtus Segafredo Bologna.

123 thoughts on “

  • 26 Ottobre 2021 in 12:32
    Permalink

    My brother recommended I might like this web site.

    He was entirely right. This post actually made my day.
    You can not imagine simply how much time I had spent for this info!
    Thanks!

  • 25 Ottobre 2021 in 22:48
    Permalink

    It’s amazing in support of me to have a site, which is helpful designed for my
    experience. thanks admin

  • 23 Ottobre 2021 in 02:13
    Permalink

    Whats up very nice website!! Man .. Beautiful .. Wonderful .. I will bookmark your website and take the feeds additionally…I am glad to find a lot of helpful information here in the put up, we’d like develop more techniques in this regard, thanks for sharing.

  • 11 Settembre 2021 in 09:12
    Permalink

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets
    I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was
    hoping maybe you would have some experience with something like
    this. Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.
    cheap flights http://1704milesapart.tumblr.com/ cheap flights

  • 11 Settembre 2021 in 07:00
    Permalink

    I’ve read some excellent stuff here. Definitely
    price bookmarking for revisiting. I surprise how much attempt you set to create this kind of fantastic informative web site.
    scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

  • 10 Settembre 2021 in 23:03
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Seldom do I encounter a blog that’s
    both educative and amusing, and let me tell you, you have hit the
    nail on the head. The issue is something that too few men and women are speaking intelligently about.
    I am very happy I stumbled across this in my search for something regarding this.
    asmr https://app.gumroad.com/asmr2021/p/best-asmr-online asmr

  • 6 Settembre 2021 in 19:35
    Permalink

    social kitchen community cast in rick and morty , Ivermectin 3 mg sale [url=http://ivermectinsale.me/#]ivermectin for sale in UK[/url] environmental geology. community definition work community definition reading . community bridges fact team DГіnde comprar Proscar 5 mg, Comprar Proscar medicamento. Comprar Proscar sin receta Comprar Proscar genГ©rico [url=https://kit.co/filquade/donde-comprar-proscar-5-mg-proscar-venta-online#]Proscar en farmacia Guatemala[/url] , community science definition friends jefferson ga positive adjectives for people [url=http://sagimpiantitecnologici.com/the-fight-against-windows-mobile-slots/#comment-4384137]community bridges pima US[/url] 2_ae180 , friends from college season 3 , community acquired pneumonia vs hospital acquired pneumonia .

  • 5 Settembre 2021 in 04:47
    Permalink

    Thanks for your marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you’re
    a great author.I will ensure that I bookmark your blog and
    will come back in the foreseeable future. I want to encourage
    you to definitely continue your great work, have a nice afternoon!

  • 4 Settembre 2021 in 17:16
    Permalink

    Thanks for finally talking about > – AllNews.zone < Liked it!

  • 2 Settembre 2021 in 19:49
    Permalink

    Asking questions are truly good thing if you are not
    understanding anything totally, except this piece of writing presents good understanding even.

  • 2 Settembre 2021 in 13:52
    Permalink

    When someone writes an paragraph he/she keeps the plan of a user
    in his/her brain that how a user can know it. Thus that’s why this
    piece of writing is amazing. Thanks!

  • 1 Settembre 2021 in 12:38
    Permalink

    I’m really loving the theme/design of your web site. Do you ever run into
    any internet browser compatibility issues? A small number of my blog visitors have complained about
    my website not operating correctly in Explorer but looks great in Opera.
    Do you have any advice to help fix this issue?

  • 30 Agosto 2021 in 05:39
    Permalink

    I feel that is among the such a lot significant info for me.
    And i am satisfied studying your article. However should observation on few normal things, The site taste is
    wonderful, the articles is actually nice : D. Just
    right job, cheers

  • 28 Agosto 2021 in 15:05
    Permalink

    Hi there to all, how is all, I think every one is getting more from this web
    page, and your views are nice in favor of new visitors.

  • 26 Agosto 2021 in 06:29
    Permalink

    Hi it’s me, I am also visiting this web page daily,
    this web site is genuinely fastidious and the
    people are really sharing pleasant thoughts.

  • 25 Agosto 2021 in 10:43
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to mention that I’ve truly
    loved browsing your blog posts. In any case I’ll
    be subscribing to your feed and I am hoping you write again soon!

  • 24 Agosto 2021 in 03:04
    Permalink

    You could certainly see your skills within the article you write.

    The sector hopes for more passionate writers such as you who are not afraid to mention how
    they believe. At all times go after your heart.

  • 23 Agosto 2021 in 18:09
    Permalink

    Hi! Someone in my Facebook group shared this site with
    us so I came to take a look. I’m definitely enjoying the
    information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Outstanding blog and great design.

  • 22 Agosto 2021 in 13:13
    Permalink

    Hello I am so delighted I found your web site, I really
    found you by mistake, while I was researching on Aol for something
    else, Nonetheless I am here now and would just like to say many thanks for a tremendous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design),
    I don’t have time to go through it all at the moment but I have bookmarked it and
    also added in your RSS feeds, so when I have time I will
    be back to read more, Please do keep up the excellent job.

  • 17 Agosto 2021 in 02:59
    Permalink

    Hey there! I know this is kinda off topic however , I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog post or vice-versa?
    My blog goes over a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other.
    If you are interested feel free to send me an email. I look forward to hearing from you!
    Awesome blog by the way!

  • 16 Agosto 2021 in 10:38
    Permalink

    I don’t even understand how I stopped up right here, but I assumed this post used to be good.
    I don’t know who you’re however certainly you are going to a
    well-known blogger should you aren’t already. Cheers!

  • 13 Agosto 2021 in 03:37
    Permalink

    Hi, this weekend is nice in favor of me, because this occasion i am reading this
    wonderful informative post here at my residence.

  • 12 Agosto 2021 in 04:49
    Permalink

    It’s hard to come by experienced people about this topic, but you sound like you know what you’re talking about!
    Thanks

  • 9 Agosto 2021 in 22:58
    Permalink

    Thanks for the auspicious writeup. It in truth used to be
    a amusement account it. Glance complex to more added agreeable from you!
    By the way, how could we keep up a correspondence?

  • 1 Agosto 2021 in 13:53
    Permalink

    Lovely just what I was looking for.Thanks to the author for taking his clock time on this one.

  • 18 Luglio 2021 in 04:31
    Permalink

    stromectol for sale – ivermectin uk

  • 7 Luglio 2021 in 00:11
    Permalink

    [url=http://ffipharm.com/]doxycycline 100mg cost[/url]

  • 23 Giugno 2021 in 22:54
    Permalink

    Good day! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My blog covers a lot of the same subjects as yours and I think we could greatly benefit from each other. If you might be interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Fantastic blog by the way!

  • 1 Giugno 2021 in 23:51
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you
    relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be
    giving us something informative to read?

  • 1 Giugno 2021 in 18:28
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you,
    However I am experiencing difficulties with your RSS.
    I don’t know why I can’t join it. Is there anybody else getting the same
    RSS problems? Anyone that knows the solution will you kindly respond?
    Thanx!!

  • 1 Giugno 2021 in 04:34
    Permalink

    Appreciating the commitment you put into your blog and
    in depth information you offer. It’s nice to come across
    a blog every once in a while that isn’t the same unwanted rehashed material.

    Great read! I’ve saved your site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.

  • 31 Maggio 2021 in 12:11
    Permalink

    Fastidious answer back in return of this query with firm
    arguments and explaining all concerning that.

  • 31 Maggio 2021 in 11:40
    Permalink

    naturally like your web-site however you need to
    test the spelling on several of your posts. Several of
    them are rife with spelling problems and I in finding it very bothersome to inform
    the reality however I’ll certainly come back again.

  • 30 Maggio 2021 in 19:20
    Permalink

    Highly energetic blog, I enjoyed that bit. Will there
    be a part 2?

  • 29 Maggio 2021 in 13:52
    Permalink

    Link exchange is nothing else however it is simply placing
    the other person’s webpage link on your page at suitable place and other person will also do same in favor of you.

  • 26 Maggio 2021 in 12:01
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice within this article!
    It is the little changes that produce the biggest changes.
    Many thanks for sharing!

  • 26 Maggio 2021 in 01:03
    Permalink

    If you want to take much from this article then you have to
    apply such techniques to your won blog.

  • 21 Maggio 2021 in 13:50
    Permalink

    This design is spectacular! You most certainly
    know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my
    own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job. I really enjoyed what
    you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

  • 20 Maggio 2021 in 21:29
    Permalink

    free dating sites
    Good day! I could have sworn I’ve been to this blog before but after reading through some of the post I realized it’s new to me.

    Anyhow, I’m definitely glad I found it and I’ll be bookmarking and checking back
    frequently! dating sites https://785days.tumblr.com/

  • 20 Maggio 2021 in 18:01
    Permalink

    free dating sites
    Howdy! This is kind of off topic but I need some help from
    an established blog. Is it very hard to set up your own blog?
    I’m not very techincal but I can figure things out pretty quick.
    I’m thinking about making my own but I’m not sure where to begin. Do you
    have any ideas or suggestions? Thank you dating sites

  • 16 Maggio 2021 in 11:34
    Permalink

    scoliosis
    Excellent post! We are linking to this particularly great content on our site.
    Keep up the good writing. scoliosis

  • 15 Maggio 2021 in 12:59
    Permalink

    scoliosis
    Hi there! I realize this is somewhat off-topic however I
    needed to ask. Does managing a well-established blog such as yours take a large amount
    of work? I am brand new to blogging however I do write in my diary on a daily basis.
    I’d like to start a blog so I can easily share my own experience and feelings online.
    Please let me know if you have any kind of ideas or tips for brand new aspiring blog owners.

    Thankyou! scoliosis

  • 9 Maggio 2021 in 12:42
    Permalink

    Hey there! I know this is kinda off topic nevertheless I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?
    My website covers a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other.
    If you happen to be interested feel free to shoot me an email.
    I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!

  • 8 Maggio 2021 in 10:47
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve been to this website before but after checking through some of
    the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely glad
    I found it and I’ll be bookmarking and checking
    back frequently!

  • 7 Maggio 2021 in 09:30
    Permalink

    It’s really very complex in this busy life to listen news
    on Television, thus I simply use web for that reason, and get the newest information.

  • 4 Maggio 2021 in 08:38
    Permalink

    Excellent post! We are linking to this great post on our website.
    Keep up the great writing.

  • 3 Maggio 2021 in 23:05
    Permalink

    Wow, this paragraph is nice, my sister is analyzing such things, thus
    I am going to let know her.

  • 29 Aprile 2021 in 18:20
    Permalink

    great points altogether, you just gained a new reader.
    What might you suggest in regards to your publish that you simply made
    a few days in the past? Any sure?

  • 29 Aprile 2021 in 06:26
    Permalink

    Hi would you mind sharing which blog platform you’re working with?
    I’m going to start my own blog in the near future but I’m
    having a tough time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design and style seems different
    then most blogs and I’m looking for something completely unique.
    P.S Sorry for getting off-topic but I had to ask!

  • 29 Aprile 2021 in 02:50
    Permalink

    I’ll right away grab your rss feed as I can’t in finding your e-mail subscription hyperlink or newsletter service.
    Do you have any? Please let me recognize so that I could
    subscribe. Thanks.

  • 28 Aprile 2021 in 00:13
    Permalink

    Article writing is also a excitement, if you be familiar with afterward you can write if not it is complex to write.

  • 15 Aprile 2021 in 22:19
    Permalink

    I’m extremely inspired along with your writing skills as smartly as with the layout in your weblog.

    Is that this a paid theme or did you modify it your
    self? Anyway stay up the nice high quality writing, it
    is rare to peer a nice blog like this one these days..
    asmr 0mniartist

  • 15 Aprile 2021 in 11:57
    Permalink

    Great blog here! Also your site loads up very fast! What host are
    you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my site loaded up as quickly as yours lol 0mniartist asmr

  • 15 Aprile 2021 in 03:04
    Permalink

    Excellent way of telling, and fastidious paragraph to obtain information concerning my
    presentation subject matter, which i am going to deliver in college.

    0mniartist asmr

  • 13 Aprile 2021 in 12:53
    Permalink

    Simply wish to say your article is as astonishing. The
    clarity in your post is simply spectacular and i could assume you are an expert on this subject.
    Well with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up to date with
    forthcoming post. Thanks a million and please keep up the enjoyable work.
    0mniartist asmr

  • 12 Aprile 2021 in 02:31
    Permalink

    hello!,I like your writing so much! percentage
    we be in contact extra approximately your article on AOL?
    I require an expert on this space to unravel my problem.
    May be that is you! Looking forward to look you. asmr 0mniartist

  • 10 Aprile 2021 in 13:23
    Permalink

    This design is steller! You certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job.
    I really enjoyed what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool! asmr 0mniartist